Konkurs za sticanje prava korišćenja znaka „Najbolje iz Vojvodine“

Pravo učešća na Konkursu imaju pravna lica, preduzetnici, fizička lica ili drugi organizacioni oblici koji se bave proizvodnjom roba ili pružanjem usluga, odnosno organizator programa i manifestacija, koji imaju sedište, odnosno prebivalište na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Proizvođači proizvoda imaju pravo učešća na Konkursu za određeni proizvod koji se po načinu proizvodne, kvalitetu, po hemijskom sastavu, fizičkim, mikrobiološkim i organoleptičkim svojstvima, korišćenim sirovinama i/ili sastojcima ili prema nekoj drugoj karakteristici jasno razlikuje od drugih proizvoda iste kategorije i koji je proizveden od osnovne sirovine koja potiče sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Pružaoci usluga imaju pravo učešća na Konkursu za određenu uslugu koja se po kvalitetu, svojstvima i/ili nekom drugom karakteristikom jasno razlikuju od drugih usluga iste kategorije.

Organizatori manifestacija ili programa imaju pravo učešća na Konkursu za manifestaciju ili program koji se po svojim karakteristikama, načinu održavanja, korišćenju resursa, originalnosti, ciljevima, kao i prema rezultatima u oblastima delovanja jasno razlikuju od drugih programa ili manifestacija iste sadržine koji se organizuju na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.
Uslovi za konkurisanje

Opšti uslovi za proizvode i usluge:

  1. proizvodi ili usluge moraju da ispunjavaju uslove propisane referentnim dokumentima o proizvodnji i uslugama i njihovom stavljanju u promet;
  2. prehrambeni proizvodi i ugostiteljske usluge moraju da zadovolje zahteve (NASSR) standarda;
  3. organski proizvodi moraju da imaju sertifikat za organsku proizvodnju;
  4. količina proizvoda i obim usluga moraju kontinuirano da prate potrebe tržišta;
  5. proizvod ili usluga moraju imati profesionalno dizajniran vizuelni identitet.

Dodatni uslovi koje bi trebalo da zadovolje proizvođači ili davaoci usluga:

  1. sertifikovani NASSR principi;
  2. sertifikovan sistem menadžmenta kvalitetom ISO 9001;
  3. sertifikovan sistem menadžmenta zaštite životne sredine ISO 14001;
  4. sertifikovan sistem menadžmenta bezbednosti i zdravlja na radu ISO 45001;
  5. sertifikovan Global Gap sistem (za poljoprivredna gazdinstva).

Obavezni uslovi za programe/manifestacije:

  1. da je tema manfestacije vezana za privredu i turizam;
  2. da se u kontinuitetu održava najmanje 2 godine;
  3. da se program ili manifestacija održavaju najmanje 1 dan.

Podnošene prijave na Konkurs
Prijave na Konkurs podnosi proizvođač, pružalac usluga ili organizator programa ili manifestacije u pisanom ili elektronskom obliku na obrascu: „Zahtev za korišćenje Znaka“ ko]i se može preuzeti u DOO „JUGOINSPEKT“, Novi Sad, ulica Dunavska 23/I, (telefon: 021/422-733).

Konkursna dokumentacija u pisanom obliku se dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu: DOO „JUGOINSPEKT – NOVI SAD“, 21000 Novi Sad, Dunavska 23/I, sa napomenom na licu koverte „NAJBOLJE IZ VOJVODINE“, a konkursna dokumentacija u elektronskom obliku se dostavlja na elektronsku adresu: offise@juins.gs

Postupak dodele Znaka

Postupak dodele Znaka vrši se u skladu sa Pravilnikom o postupku, uslovima, načinu dodele i korišćenja znaka “Najbolje iz Vojvodine“ (u dalem tekstu: Pravilnik). Pravilnik se preuzima na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam: www.spriv.vojvodina.gov.rs

Pravo na korišćnje znaka „Najbolje iz Vojvodine“

Pokrajinska vlada donosi rešenje o davanju saglasnosti na korišćenje Znaka, na predlog Saveta, a nakon sprovedenog postupka u skladu sa Pravilnikom.
Pravo na korišćenje Znaka dodeljuje se na tri godine.

Rok za konkurisanje

Konkurs za sticanje prava na korišćenje Znaka je otvoren do 31.07.2022. godine.

Obaveze korisnika Znaka

Proizvođač kojem se dodeli Znak na korišćenje dužan je da znak stavi na ambalažu proizvoda za ko.ji je dodeljen Znak.
Pružalac usluge kojem je dodeljen Znak u obavezi je da na mestu na kojem pruža uslugu na vidljiv i jasan način označi da je usluga nosilac Znaka.
Organizator manifestacije kojoj je dodeljen Znak je u obavezi da na vidljivom mestu na kojem se održava manifestacija, kao i na svom propagandnom materijalu, jasno istakne Znak.

Dodatne informacije

Dodatne informacije se mogu dobiti u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, na telefon: 021/487 40 14.

Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru programa podrške malim preduzećima za nabavku opreme u 2022. godini

Ukupna bespovratna sredstva iznose oko 3,1 milijardu dinara.

Ministarstvo privrede obezbedilo je iznos od 1,9 milijardi dinara, a Evropska unija bespovratna sredstva i tehničku podršku za sprovođenje projekta u ukupnom iznosu od 11 miliona evra.

Cilj Programa jeste podrška investicijama i podsticaj bržem privrednom razvoju.

Sredstva opredeljena Programom namenjena su za sufinansiranje nabavke:

  1. nove opreme direktno uključene u proces proizvodnje razmenljivih dobara, i to:
    1.1 proizvodne opreme i/ili mašina;
    1.2 transportno-manipulativnih sredstava uključenih u proces proizvodnje i unutrašnjeg transporta;
    1.3 delova, specijalizovanih alata za mašine;
    1.4 mašina i opreme za unapređenje energetske efikasnosti i ekoloških aspekata proizvodnje;
  2. nove opreme za izvođenje građevinskih radova, i to:
    2.1 građevinske mehanizacije za potrebe obavljanja građevinskih radova

Program sprovodi Ministarstvo privrede u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije i odabranim poslovnim bankama i lizing kompanijama:

  1. BANKA POŠTANSKA ŠTEDIONICA A. D. Beograd
  2. BANCA INTESA A.D. Beograd
  3. OTP BANKA Srbija A.D. Novi Sad
  4. NLB KOMERCIJALNA BANKA A.D. Beograd
  5. ERSTE BANK A.D. Novi Sad
  6. EUROBANK DIREKTNA A.D. Beograd
  7. INTESA LEASING DOO Beograd
  8. UNICREDIT LEASING Srbija doo Beograd

Pravo da se prijave na konkurs za dodelu bespovratnih sredstava imaju:
1) pravna lica, registrovana u APR kao privredna društva, ili zadruge, koja su razvrstana na mikro i mala pravna lica u skladu sa Zakonom o računovodstvu („Službeni glasnik RS”, br. 73/19 i 44/21 – dr. zakon) prema finansijskim izveštajima za 2020. godinu;
2) preduzetnici registrovani u APR.

Privredni subjekti koji ispune uslove Programa i kojima banke, odnosno lizing kompanije uključene u realizaciju Programa, uslovno odobre kredit odnosno finansiranje mogu ostvariti pravo na sufinansiranje do 25% od neto vrednosti opreme koja se nabavlja. Učešće privrednih subjekata iznosi 5% od ukupne vrednosti opreme, dok se ostatak obezbeđuje iz kredita poslovnih banaka ili finansijskog lizinga lizing kompanija uključenih u sprovođenje ovog Programa.

Visina bespovratnih sredstava koja se može dodeliti privrednom subjektu određuje se u odnosu na broj zaposlenih na neodređeno vreme na dan 31. decembra 2021. godine po evidenciji Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja: 1 zaposlen – do 1,0 milion RSD, 2-5 zaposlena – do 2,5 miliona RSD, 6 i više zaposlenih – do 5,0 miliona RSD.

Javni poziv je otvoren dok se raspoloživa sredstva ne utroše, a najkasnije do 31.12.2022. godine.

Prijave za dodelu bespovratnih sredstava, zajedno sa ostalom dokumentacijom i zahtevom za kredit odnosno finansijski lizing, predaju se ili dostavljaju elektronski u jednoj od ekspozitura/filijala poslovnih banaka i lizing kompanija koje učestvuju u realizaciji ovog programa.

Konkurs za raspodelu sredstava iz godišnjeg programa mera za sprovođenje odgajivačkog programa u Ap Vojvodini u 2022. godini

POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA POLJOPRIVREDU, VODOPRIVREDU I ŠUMARSTVO raspisuje konkurs 

Sredstva za sprovođenje Godišnjeg programa mera za odgajivački program u AP Vojvodini za 2022. godinu (u daljem tekstu: Program), u ukupnom iznosu od 50.000.000,00 dinara koristiće se za:

a) Sprovođenje mera odgajivačkog programa u govedarstvu, svinjarstvu, ovčarstvu i kozarstvu, živinarstvu, kod kopitara i u pčelarstvu (ukupno 46.000.000 dinara);
b) poslovima kontrole sprovođenja programa (4.000.000,00 dinara).
Pravo na podnošenje prijave za korišćenje sredstava :
a) imaju odgajivačke organizacije i organizacije s posebnim ovlašćenjima iz AP Vojvodine, koje ispunjavaju uslove iz člana 7, 8, . i 10. Zakona o stočarstvu („Službeni glasnik RS”, br. 41/09 i 93/12 i 14/16). b) imaju odgajivačke organizacije s teritorije AP Vojvodine, koje ispunjavaju uslove iz člana 9. Zakona o stočarstvu („Službeni glasnik RS”, br. 41/09 i 93/12 i 14/16).

Ukoliko se sredstva prema ovom programu, na osnovu prispele konkursne dokumentacije, ne realizuju u celosti, odlukom pokrajinskog sekretara za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo preusmeravaju se na odgajivačke mere kod drugih vrsta stoke (tabele 1–6.), a do planiranog maksimalnog godišnjeg obima odgajivačkih mera predviđenog Dugoročnim programom mera za sprovođenje odgajivačkog programa u Autonomnoj pokrajini Vojvodini za period 2020–2024. godine („Službeni list APV”, broj: 66/20) – u daljem tekstu: Dugoročni program. Ukoliko se sprovede veći obim pojedinih odgajivačkih mera od obima predviđenog konkursom, a najviše do maksimalnog godišnjeg obima pojedinih mera utvrđenih Dugoročnim programom, tada će cena po jedinici mere biti srazmerno niža. Osnovne odgajivačke organizacije i organizacije s posebnim ovlašćenjima (član 7. I 10. Zakona o stočarstvu) konkurišu za nadoknadu troškova i ostvaruju pravo na sredstva, putem Regionalne odgajivačke organizacije (član 8. Zakona o stočarstvu), na čijoj teritoriji su izvršavali poslove, a koja kontroliše njihov rad i obrađuje dobijene podatke. Konkursnu dokumentaciju prikupljenu od organizacija iz svog regiona zajedno sa zbirnim spiskom organizacija koje ispunjavaju uslove konkursa, Regionalna odgajivačka organizacija dostavlja ovom sekretarijatu.

Potrebna dokumentacija:

a) Prijava na konkurs;
b) Izvod iz Godišnjeg programa mera za sprovođenje odgajivačkog programa podnosioca zahteva, podatke o području na kome se sprovodi program, podatke o kadrovskoj i tehničkoj opremljenosti za sprovođenje programa;
v) Prijava po vrstama stoke;
g) Overena fotokopija diplome lica koje radi na poslovima mera za sprovođenje odgajivačkog programa kod podnosioca prijave;
d) Dokaz da lice radi na poslovima mera za sprovođenje odgajivačkog programa kod podnosioca prijave ( overena fotokopija radne knjižice, M-obrazac, ugovor o radu i sl.);
đ) Fotokopija rešenja koje je izdalo Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede o upisu u Registar odgajivačkih organizacija i organizacija sa posebnim ovlašćenjima na osnovu čl. 7, 8, 9. i 10. Zakona o stočarstvu („Službeni glasnik RS”, br. 41/09 i 93/12 i 14/16);
e) Regionalna odgajivačka organizacija treba da dostavi i zbirni spisak Osnovnih odgajivačkih organizacija na svojoj teritoriji, koje ispunjavaju uslove konkursa;
ž) Fotokopiju kartona deponovanih potpisa (* za DOO, Komanditna društva i AD fotokopiju kartona deponovanih potpisa – za otvoren poseban namenski podračun u Upravi za trezor). Ukoliko bude potrebno, Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.
Prispele prijave razmatraće komisija koju obrazuje pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo. Kriterijumi za ocenu prijava jeste kvalitet podnete konkursne dokumentacije. Konačnu odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo. Prava i obaveze između Sekretarijata i korisnika sredstava regulisaće se ugovorom. Doznaka sredstava obavljaće se u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine. Podnosilac prijave može jednom prijavom konkurisati za dodelu sredstava za više namena (tabele 1–6.).

Potrebna konkursna dokumentacija podnosi se zaključno sa 01.09.2022. godine, na sledeću adresu: Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, 21000 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina 16, s naznakom: „Konkurs za odgajivanje stoke”. Tekst konkursa i prijava na konkurs nalaze se na sajtu Sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs

Prijave koje se dostave nakon navedenog roka ili s nepotpunom dokumentacijom, neće biti razmatrane.

Dodatne informacije mogu se dobiti na telefon: 021/4881-852

Konkurs za podrške malom biznisu za nabavku opreme i uvođenje usluga

Cilj: Doprinos rastu i razvoju mikro i malih preduzeća (MMP) u regionima Šumadije i zapadne Srbije i Južne i istočne Srbije.

Ukupan budžet poziva: Tri miliona evra od čega je dva miliona namenjeno preduzećima koja se bave proizvodnjom, a milion evra preduzećima koja pružaju usluge.

Iznos podrške po pojedinčnom projektu: Od 10.000 do 40.000 evra za preduzeća registrovana za proizvodnu delatnost, odnosno od 10.000 do 30.000 evra za preduzeća registrovana za pružanje usluga.

U oba slučaja obavezno je minimalno sufinasiranje od 20% vrednosti projekta odnosno 15% za preduzeća iz opština koje su u četvrtoj kategoriji razvijenosti.

Ko može da učestvuje: Preduzetnici/e, mikro i mala preduzeća registrovana u periodu od 1. januara 2016. do 31. decembra 2020. godine u nekoj od 99 lokalnih samouprava uključenih u EU PRO Plus program, a koja se bave proizvodnjom ili pružanjem usluga koje obuhvataju informacione tehnologije, arhitektonske i inžinjerske delatnosti, zdravstvenu i socijalnu zaštitu, usluge vezane za turizam, održavanje i popravke.

Vrsta aktivnosti: Nabavka nove opreme i uvođenje usluga koja će doprineti unapređenju proizvodnje i tržišnog potencijala preduzeća, otvaranju novih radnih mesta i povećanju oporavka i otpornosti od negativnog uticaja pandemije kovida 19.

Podržani projekti treba i obavezno da uključe društveno odgovorne aktivnosti koje će doprineti razvoju njihovih lokalnih zajednica.

Rok za prijavu: 30. jun 2022. godine do 24:00 po lokalnom vremenu

VIŠE NA SAJTU:

https://euproplus.org.rs/kpoziv/javni-poziv-za-predloge-projekata-za-nabavku-opreme-i-uvodjenje-usluga-za-preduzetnike-mikro-i-mala-preduzeca

 

NACIONALNA SLUŽBA ZA ZAPOŠLjAVANjE U SARADNjI SA OPŠTINOM SRBOBRAN Raspisuje JAVNI POZIV NEZAPOSLENIMA ZA DODELU SUBVENCIJE ZA SAMOZAPOŠLjAVANjE U 2022. GODINI

Subvencija za samozapošljavanje namenjena je nezaposlenima koji se vode na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje, Ispostava Srbobran (u daljem tekstu: Nacionalna služba) i imaju završenu obuku za razvoj preduzetništva.

Subvencija za samozapošljavanje dodeljuje se u jednokratnom iznosu od 300.000,00dinara, odnosno330.000,00 dinara za nezaposlene osobe sa invaliditetom, radi osnivanja radnje, zadruge ili drugog oblika preduzetništva, kao i osnivanja privrednog društva, ukoliko osnivač zasniva u njemu radni odnos.

Nezaposleni koji ostvari pravo na subvenciju za samozapošljavanje u obavezi je da obavlja registrovanu delatnost i po tom osnovu izmiruje doprinose za obavezno socijalno osiguranjenajmanje 12 meseci, počev od dana otpočinjanja obavljanja delatnosti.

II USLOVI ZA PODNOŠENjE ZAHTEVA

Pravo na dodelu subvencije za samozapošljavanje nezaposleno lice može da ostvari pod uslovom da je:

-          prijavljeno na evidenciju nezaposlenih Nacionalne službe, Ispostava Srbobran,

-          završilo obuku za razvoj preduzetništva po planu i programu obuke u organizaciji Nacionalne službe ili druge odgovarajuće organizacije,

-          ispunilo ranije obaveze i izmirilo sva dugovanja prema Nacionalnoj službi i

-          u dozvoljenom okviru opredeljenog iznosa za de minimis državnu pomoć u tekućoj fiskalnoj godini i prethodne dve fiskalne godine, u skladu sa propisima za dodelu državne pomoći.

Pravo na subvenciju za samozapošljavanje nezaposleno lice ne može da ostvari:

-          za obavljanje delatnosti koje se ne finansiraju, prema spisku delatnosti koji je sastavni deo javnog poziva;

-          za obavljanje poslova/delatnosti za koje je rešenjem o invalidnosti ili rešenjem o proceni radne sposobnosti i mogućnosti zaposlenja ili održanja zaposlenja utvrđeno da osoba sa invaliditetom ne može da ih obavlja;

-          za osnivanje udruženja i

-          ako je već koristilo subvenciju za samozapošljavanje koja je delom ili u celosti finansirana sredstvima Nacionalne službe.

U toku trajanja Javnog poziva nezaposleno lice može samo jednom podneti zahtev za dodelu subvencije za samozapošljavanje.

III PODNOŠENjE ZAHTEVA

Dokumentacija za podnošenje zahteva:

-          popunjen zahtev sa biznis planom na propisanom obrascu Nacionalne službe,

-          dokaz o završenoj obuci, ukoliko nije završena u organizaciji Nacionalne službe i

-          dokaz o vlasništvu poslovnog prostora, ukoliko podnosilac zahteva raspolaže istim.

Datumi na priloženim dokazima, koji su definisani zahtevom sa biznis planom, moraju biti najkasnije sa danom podnošenja zahteva sa biznis planom.

U slučaju kada je podnosilac zahteva osoba sa invaliditetom, potrebno je dostaviti i rešenje o invalidnosti ili proceni radne sposobnosti i mogućnosti zaposlenja ili održanja zaposlenja.

Nacionalna služba zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o zahtevu podnosioca.

Način podnošenja zahteva

Zahtev sa biznis planom podnosi se u dva primerka, nadležnoj organizacionojjedinici Nacionalne službe – Ispostavi Srbobran, neposredno ili putem pošte, ili na elektronsku pisarnicu Filijale NSZ Novi Sad: pisarnica.novisad@nsz.gov.rs napropisanom obrascu koji se može preuzeti na sajtu www.nsz.gov.rs, odnosno na sajtu Opštine Srbobran www.srbobran.rs

V ZAKLjUČIVANjE UGOVORA

Direktor filijale Nacionalne službe po ovlašćenju direktora Nacionalne službe  ( ili drugi zaposleni kojeg ovlasti direktor Nacionalne službe ), predsednik Opštine Srbobrani podnosilac zahtevau roku od 45 dana od dana donošenja odluke zaključuju ugovor kojim se uređuju međusobna prava iobaveze i na osnovu koga se vrši isplata sredstava. Izuzetno, ukoliko od datuma donošenja odluke do kraja kalendarske godine ima manje od 45 dana, ugovor se zaključuje do kraja te kalendarske godine.

Dokumentacija za zaključivanje ugovora:

-          fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko nije registrovan u APR-u,

-          fotokopija potvrde o izvršenoj registraciji kod Poreske uprave (obrazac REG),

-          fotokopija kartona deponovanih potpisa kod poslovne banke,

-          fotokopija/ očitana lična karta podnosioca zahteva,

-          sredstva obezbeđenja ispunjenjaugovornih obaveza,

-          fotokopija / očitana lična karta žiranta i

-          drugi dokazi u zavisnosti od statusa žiranta.

Nezaposleno lice je u obavezi da registruje delatnost u skladu sa podnetim zahtevom sa biznis planom. Ugovor se zaključuje nakon izvršene provere ispravnosti dostavljene dokumentacije za zaključivanje ugovora.

Sredstva obezbeđenja ispunjenjaugovornih obaveza

Prilikom zaključivanja ugovora lice je dužno da kao sredstvo obezbeđenja ispunjenjaugovornih obaveza dostavi dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa dva žiranta i meničnim ovlašćenjem.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice koje je u radnom odnosu na neodređeno vreme, fizičko lice koje samostalno obavlja svoju delatnost (preduzetnik), odnosno lice koje samostalno obavlja delatnost u skladu sa posebnim zakonom (npr. advokat, notar, javni izvršitelj i sl.),penzioner.

VIII OSTALE INFORMACIJE

Informacije o programu, delatnostima koje ne mogu biti subvencionisane, mogu se dobiti u Nacionalnoj službi za zapošljavanje – Ispostavi Srbobran, na sajtu www.nsz.gov.rs, ili na sajtu  Opštine Srbobran www.srbobran.rs .

Javni poziv je otvoren od 16.05.2022. godine, odnosno od   dana objavljivanja na  sajtu NSZ i  sajtu Opštine Srbobran,  a zahtevi sa biznis planom se mogu podneti najkasnije do 15.06.2022. godine.

 

 

Konkurs za finansiranje programa udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku i demografiju

Rok za predaju dokumentacije: 25-05-2022

Iznos granta: Ukupan iznos 21.000.000,00 dinara.

Krug aplikanata: Fizička lica, indirektni korisnici budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, privredni subjekti i drugi korisnici čije je finansiranje uređeno aktima koje donosi ili na koja daje saglasnost Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine ili Pokrajinska vlada.

Pokrajinski sekretarijat za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2021. godinu i Finansijskim planom Pokrajinskog sekretarijata za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova za 2022. godinu, dodeliće sredstva za finansiranje, odnosno obezbediće nedostajući deo sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike u 2022. godini.

Predmet konkursa jesu finansiranje realizacije programa, odnosno obezbeđenje nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa i programskih aktivnosti i neophodnih funkcionalnih rashoda, koje realizuju udruženja građana u oblasti socijalne zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, boračko-invalidske zaštite, društvene brige o deci i popularizacije pronatalitetne politike.

Linkovi:
http://www.socijalnapolitika.vojvodina.gov.rs

Konkursi Pokrajinskog fonda za razvoj poljoprivrede

Pokrajinski fond za razvoj poljoprivrede:

  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku nove poljoprivredne mehanizacije (pogonske, priključne) u poljoprivredi u 2022. godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku novih sistema i opreme za navodnjavanje i bušenje bunara u 2022. godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku opreme za stočarske farme u 2022. godini
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku pčelinjih rojeva, košnica i opreme za pčelarstvo u 2022. godini
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku novih zaštićenih bašta (plastenici, staklenici) i opreme u njima u 2022. godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za finansiranje investicija u fizička sredstva poljoprivrednih gazdinstava u sektoru prerade voća, grožđa i povrća u 2022. godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku novih sistema protivgradnih mreža u višegodišnjim zasadima voća i vinograda u 2022 godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za izgradnju objekata i nabavku opreme namenjene skladištenju žitarica, voća i povrća (silosa, podnih skladišta, hladnjača) u 2022. godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku kvalitetne teladi i prasadi za tov u 2022. godini
  • Konkurs za dodelu kredita za nabavku kvalitetnih priplodnih grla u govedarstvu, ovčarstvu, kozarstvu i svinjarstvu u 2022 godini 
  • Konkurs za dodelu kredita za kupovinu poljoprivrenog zemljišta do 5 hektara u 2022. godini

JAVNI POZIV ZA SPROVOĐENjE PAKETA USLUGA ZA MLADE I ŽENE PREDUZETNICE

Programa standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2022. godini, Ministarstva privrede

Javni poziv za sprovođenje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice objavljuje se u skladu sa Programom standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2022. godini, Ministarstva privrede, koji se realizuje preko Razvojne agencije Srbije i akreditovanih regionalnih razvojnih agencija (u daljem tekstu: Program SSU za MMSPP).

1)    Paket usluga za mlade

Paket usluga koje akreditovane regionalne razvojne agencije (u daljem tekstu: ARRA) pružaju mladima u okviru ovog programa podrazumeva pomoć stručnog lica iz ARRA mladom potencijalnom ili novoosnovanom preduzetniku koji su registrovani u Agenciji za privredne registre najranije pet godina u odnosu na godinu podnošenja zahteva, starosti od 18 do 35 godina. Pomoć se sastoji od raspoloživih standardizovanih savetodavnih usluga, jedne/više specijalizovanih obuka i mentoring usluge u trajanju do 40 sati. Obuka „Obuka za početnike u poslovanju” je obavezna za potencijalne i preduzetnike koji su registrovani u Agenciji za privredne registre najranije dve godine u odnosu na godinu podnošenja zahteva.

2)    Paket usluga za žene preduzetnice

Paket usluga koje ARRA pružaju ženama preduzetnicama u okviru ovog programa podrazumevaju pomoć stručnog lica iz ARRA privrednom subjektu čiji osnivač ili vlasnik je žena ili je žena jedan od vlasnika sa većinskim udelom u vlasništvu (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika. Pomoć se sastoji od raspoloživih standardizovanih savetodavnih usluga, jedne ili više specijalizovanih obuka  i mentoring usluge u trajanju do 40 sati. Obuka „Obuka za početnike u poslovanju” je obavezna za preduzetnice koje su registrovane u Agenciji za privredne registre najranije dve godine u odnosu na godinu podnošenja zahteva.

Savetodavne usluge podrazumevaju konsultacije koje ARRA pružaju u okviru ovog programa vezano za:

1) pomoć u pripremi dokumentacije i izradi poslovnog plana pri prijavi za programe koji se odnose na početnike, žene i mlade kod Fonda za razvoj Republike Srbije; najviše šest sati;

2) pomoć pri izradi poslovnog plana za subvencije za samozapošljavanje kod Nacionalne službe za zapošljavanje; najviše dva sata;

3) pomoć pri izradi poslovnog plana pri prijavi za ostale kredite kod Fonda za razvoj Republike Srbije, i za raspoložive kreditne linije Garancijskog fonda AP Vojvodine; najviše pet sati;

4) podrška u pripremi dokumentacije i prijave za programe podrške preduzetništvu koje sprovode Ministarstvo i Razvojna agencija, osim programa koji se odnose na početnike, žene i mlade kod Fonda za razvoj Republike Srbije; najviše tri sata;

5) savetodavne usluge kod započinjanja poslovanja (podrška pri registraciji i osnivanju privrednog subjekta ili zadruge, pomoć u vezi sa planiranjem poslovanja – razvoj poslovne ideje ili tehnička pomoć u pripremi dokumentacije i prijave za dostupne nacionalne izvore finansiranja iz javnog, privatnog i civilnog sektora); najviše tri sata;

6) savetodavne usluge za razvoj poslovanja (tehnička pomoć u pripremi dokumentacije i prijave za dostupne nacionalne izvore finansiranja iz javnog, privatnog i civilnog sektora, donatorske podrške, podrška u poslovnom povezivanju i umrežavanju); najviše dva sata

7) savetodavne usluge kod prijave za EU program Horizon Europe; najviše pet sati

8) tehnička pomoć u pripremi projekata prilikom prijave na Javni poziv za nabavku opreme i pružanje usluga preduzetnicima, mikro malim i srednjim preduzećima u okviru Programa podrške Evropske unije razvoju opština – EU PRO. najviše četiri sata

Za pružanje savetodavnih usluga je opredeljen bruto iznos od 2.000,00 dinara po satu.

Obuke koje ARRA pružaju postojećim i potencijalnim MMSPP obuhvataju 10 modula:

  1. obuka za početnike u poslovanju (u trajanju od  dva dana).
  2. priprema poslovnog plana i poslovanje sa bankama i investiciona spremnost (u trajanju od dva dana);
  3. finansijsko upravljanje (u trajanju od dva dana);
  4. izvoz – za one koji prvi put izvoze (u trajanju od dva dana);
  5. marketing i prodaja (u trajanju od jednog dana);
  6. elektronsko poslovanje i informacione tehnologije u poslovanju (u trajanju od jednog dana);
  7. pregled standarda kvaliteta i zaštite životne sredine od značaja za poslovanje (u trajanju od dva dana);
  8. inovacije (u trajanju od jednog dana);
  9. priprema za Jedinstveno evropsko tržište (u trajanju od jednog dana);
  10. učešće MSP u javnim nabavkama (u trajanju od jednog dana).

Mentoring čini skup sledećih usluga:

  • Dijagnostikovanje trenutne situacije;
  • Pomoć prilikom pripremanja razvojnih aktivnosti/planova/projekata kako bi se dostigli ciljevi privrednog subjekta, zadruge.
  • Koordinacija za pristupanje fondovima, novim tehnologijama, konsultantskim uslugama i drugo kako bi se podstakao razvoj i unapređenje poslovanja;
  • Pomoć pri implementaciji razvojnih aktivnosti/planova/projekata;
  • Pomoć u pronalaženju poslovnih partnera;
  • Pomoć pri pronalaženju potrebnih informacija;
  • Kaizen;
  • Upućivanje na odgovarajuće specijalizovane konsultante.

Savetodavne usluge koje su odobrene u okviru paketa, ne mogu biti realizovane u sklopu mentoring usluge.

USLOVI ZA UČEŠĆE

Pravo na učešće na javnom pozivu za pružanje usluge  imaju:

1. Mladi potencijalni preduzetnik/preduzetnica:

  • starosti od 18 do 35 godina (pod licima starosti od 18 godina smatraće se lica koja postanu punoletna najkasnije na dan zatvaranja Javnog poziva, a pod licima starosti do 35 godina smatraće se svi oni koji su rođeni najkasnije 1987. godine);
  • koji nemaju privredni subjekt registrovan u APR Republike Srbije (u registru privrednih društava i preduzetnika).

2. Mladi preduzetnik/preduzetnica:

starosti od 18 do 35 godina (pod licima starosti od 18 godina smatraće se lica koja postanu punoletna najkasnije na dan zatvaranja Javnog poziva, a pod licima starosti do 35 godina smatraće se svi oni koji su rođeni najkasnije 1987. godine);

koji ima registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, a čiji je osnivač i zakonski zastupnik fizičko lice starosti do 35 godina; U privrednom subjektu koji ima više vlasnika, većinski udeo mora biti u vlasništvu jednog ili više fizičkih lica starosti do 35 godina (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika mora biti fizičko lice starosti do 35 godina.

koji imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa.

3. Žene preduzetnice:

  • koje imaju koji ima registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, a čiji je osnivač i zakonski zastupnik žena. U privrednom subjektu koji ima više vlasnika, većinski udeo mora biti u vlasništvu jedne ili više žena (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika mora biti ženada je delatnost zadruge proizvodnja, prerada i zanatske usluge;
  • čiji privredni subjekt ima izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa.

Paket usluga  ne mogu koristiti potencijalni preduzetnici i postojeći privredni subjekti zarad obavljanja sledećih delatnosti:

  1. primarna poljoprivredna proizvodnja. Primarna poljoprivredna proizvodnja, u smislu ovog programa, obuhvata gajenje biljnih kultura i domaćih životinja i ostale namene u neposrednoj vezi sa gajenjem biljaka i životinja, kao i čuvanje i skladištenje, a  ne obuhvata hladnjače, sušare, opremu za pakovanje, sortiranje, preradu i sl.;
  2. trgovinska delatnost, osim delatnosti koje u sebi imaju određeni stepen obrade;
  3. organizovanje igara na sreću, lutrija i sličnih delatnosti;
  4. proizvodnja i prodaja oružja i vojne opreme;
  5. promet nafte i naftnih derivata;
  6. proizvodnja čelika i sintetičkih vlakana i vađenje uglja;
  7. proizvodnja i promet bilo kog proizvoda ili aktivnosti, koje se, prema domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima, smatraju zabranjenim;
  8. građevinarstvo izuzev proizvodnje građevinskih proizvoda i završnih zanatskih radova u građevinarstvu;
  9. transport i saobraćaj;
  10. finansijske usluge, usluge marketinga, konsultantske usluge, usluge istraživanja tržišta, ispitivanja javnog mnjenja;
  11. proizvodnja duvana i duvanskih proizvoda.
  12. delatnosti iznajmljivanja, rentiranja i samousluživanja, izuzev za potrebe turizma

TRAJANJ

Krajnji rok za završetak paketa  usluga korisnicima je do 31. decembra 2022. godine.

POTREBNA DOKUMENTACIJA

Dokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom prijavljivanja na Javni poziv:

  1. Za fizička lica, tj. mlade potencijalne preduzetnike/preduzetnice koji nemaju registrovan privredni subjekt:
    1. Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis podnosica prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne „Obuke za početnike u poslovanju” i usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i specijalizovane obuke koje želi da dobije; Sastavni deo prijave je i izjava o tačnosti podataka.
  1. Za novoosnovane privredne subjekte, koji imaju registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od 5 godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, u vlasništvu mladih preduzetnika/preduzetnica:
    1.  Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis podnosica prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne „Obuke za početnike u poslovanju” i usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i specijalizovane obuke koje želi da dobije;  Sastavni deo prijave je i izjava o tačnosti podataka.
  1.  Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde;

3. Za novoosnovane privredne subjekte, koji imaju registrovan privredni subjekt u Agnciji za privredne registre ne duže od 5 godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, u vlasništvu žena preduzetnica:

3.1 Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis Podnoca prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i obuke koje želi da dobije; „Obuka za početnike u poslovanju” obavezna je za  potencijalne ili novoosnovane preduzetnice do 2 godine poslovanja. dok  za ostale korisnike može biti realizovana u skladu sa potrebama korisnika i procenom ARRA; Sastavni deo prijave je i izjava o tačnosti podataka.

3.2 Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde

RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne podnete prijave.

NAČIN PRIJAVLJIVANjA

Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom ARRA sa naznakom: Prijava na Javni poziv za dobijanje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice u 2022. godini.

Regionalna razvojna agencija Bačka

Adresa: Bulevar Mihajla Pupina 20/II sprat, Novi Sad

Telefon: 021/557-781

E-mail: office@rda-backa.rs

www.rda-backa.rs

Javni poziv je otvoren do 10. 05. 2022. godine.

Javni poziv, Uputstvo i drugi prateći obrasci dostupni su na elektronskim stranama RAS, www.ras.gov.rs , kao i na elektronskim stranama ARRA i u štampanom obliku u ARRA.

Za detaljnije informacije možete se obratiti RAS na elektronsku adresu: zenemladissu2022@ras.gov.rs .

 

 

 

 

Podnošenje zahteva za podsticaje po košnici pčela počinje 15. aprila 2022. godine

Podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje od 800 dinara po košnici pčela počinje 15. aprila i trajaće sve do 31. maja 2022. godine.

Zahtev se može podneti na propisanom Obrascu – Zahtev za podsticaje po košnici pčela za _____ godinu, koji je sastavni deo Pravilnika o načinu ostvarivanja prava na podsticaje u stočarstvu po košnici pčela. Zahtevi s podnose preporučenom poštom od 15. aprila 2022. godine na adresu Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Upravi za agrarna plaćanja, na adresu Bulevar kralja Aleksandra 84, 11050 Beograd.

Pčelari će i ove godine za „podsticaje po košnici“ moći da od 15. aprila 2022. godine podnesu zahtev elektronskim putem. Pristup portalu za podnošenje elektronskog zahteva biće omogućen sa zvanične internet prezentacije Uprave za agrarna plaćanja https://uap.gov.rs.

Ko ostvruje pravo na podsticaj

Pravno lice, preduzetnik i fizičko lice – nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, može da ostvari pravo na podsticaje u stočarstvu po košnici pčela za najmanje 20, a najviše 1000 košnica pčela. To u praksi znači da svi pčelari koji imaju manje od 20 obeleženih i registrovanih košnica pčela ne ispunjavaju uslov za ostvarivanje prava na podsticaj po košnici pčela, dok oni koji imaju preko 1000 košnica i podnose zahtev za ostvarivanje prava na ovaj podsticaj, neće po automatizmu biti odbijeni zbog prekoračenja propisanog broja košnica, već će im se priznati podsticaji za 1000 košnica pčela.

Raspisan treći javni poziv tehnološko-razvojnim kompanijama za članstvo u Naučno-tehnološkom parku Novi Sad

Autonomna pokrajina Vojvodina i Naučno-tehnološki park Novi Sad (NTP) pozivaju tehnološka preduzeća koja se bave inovacionom delatnošću, odnosno razvojem novih proizvoda, procesa i usluga ili unapređivanjem postojećih, da se do 19. 4. 2022. godine prijave za članstvo u NTP-u Novi Sad.

Pravo učešća po ovom javnom pozivu imaju: mikro, mala i srednja preduzeća i velika preduzeća za lociranje svojih razvojnih odeljenja u NTP-u Novi Sad.

Članstvom u NTP-u Novi Sad stiče se pravo na korišćenje infrastrukturnih i stručnih usluga – na određeno vreme od tri godine, s mogućnošću produženja ugovora. Na osnovu ovog javnog poziva članicama je na raspolaganju prostor ukupne površine 807,77 kvadratnih metara.

Članarina za korišćenje poslovnog prostora iznosi:

– 10 evra po m² mesečno bez PDV-a, deo poslovnog prostora koji nije opremljen nameštajem;

– 12 evra po m² bez PDV-a, deo poslovnog prostora opremljen nameštajem.

Pored iznosa članarine, članicama će biti obračunati i režijski troškovi, srazmerno površini poslovnog prostora koji se koristi.

Pravo učešća po ovom javnom pozivu imaju: mikro, mala i srednja preduzeća i velika preduzeća za lociranje svojih razvojnih odeljenja u NTP-u Novi Sad.

Članstvom u NTP-u Novi Sad stiče se pravo na korišćenje infrastrukturnih i stručnih usluga – na određeno vreme od tri godine, s mogućnošću produženja ugovora. Na osnovu ovog javnog poziva članicama je na raspolaganju prostor ukupne površine 807,77 kvadratnih metara.

Članarina za korišćenje poslovnog prostora iznosi:

– 10 evra po m² mesečno bez PDV-a, deo poslovnog prostora koji nije opremljen nameštajem;

– 12 evra po m² bez PDV-a, deo poslovnog prostora opremljen nameštajem.

Pored iznosa članarine, članicama će biti obračunati i režijski troškovi, srazmerno površini poslovnog prostora koji se koristi.

Naučno-tehnološki park Novi Sad (NTP)

Adresa: Fruškogorska 1,21102 Novi Sad