ЈАВНИ ПОЗИВ за доделу средстава за побољшање услова рада у предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом у 2022. години

1.ПРЕДМЕТ ОГЛАШАВАЊА
Предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом се, у складу са чланом 41. Закона о професионалној рехабилитацији и запошљавању особа са инвалидитетом, додељују средства по јавном позиву за подршку развоју конкурентности предузећа рефундацијом трошкова непосредно повезаних са делатношћу предузећа и одобреним програмима за спровођење мера и активности професионалне рехабилитације, плаћених у периоду од 01. јануара 2021. године до 31. децембра 2021. године, и то:
трошкова репроматеријала, за предузећа која обаљају производну делатност и
трошкова потрошног и помоћног материјала, за предузећа која обављају услужну делатност, односно трошкова канцеларијског материјала и претплата за дигиталне алате/лиценце за предузећа која обављају интелектуалне услуге.
Средства по овом јавном позиву обезбеђена су у укупном износу од 60.000.000,00 динара, представљају помоћ мале вредности, de minimis помоћ и додељују се ради одржања запослења особа са инвалидитетом.
2.УСЛОВИ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА
Право на подношење пријаве по овом јавном позиву има предузећe за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом под условом да има:
дозволу за обављање делатности предузећа за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом;
доказе за период утврђен овим јавним позивом, о плаћеном репроматеријалу, потрошном, помоћном материјалу, односно о претплати за дигиталне алате/лиценце и канцеларијском материјалу непосредно повезаним са делатношћу предузећа, а сагласно одобрењу за спровођење мера и активности професионалне рехабилитације, за период утврђен овим јавним позивом;
доказ о измиреним порезима и доприносима, односно уверење Пореске управе о измиреним доспелим обавезама, не старије од 30 дана од дана објављивања позива.
3.КРИТЕРИЈУМИ ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА
Додела средства по овом јавном позиву омогућава конкурентније иступање предузећа на тржишту и доприноси смањењу трошкова пословања и одржању запослења особа са инвалидитетом, а основ за доделу средстава, односно за рефундацију трошкова непосредно повезаних са делатношћу предузећа, представља плаћени репроматеријал, потрошни и помоћни материјал, канцеларијски материјал и претплата за дигиталне алате/лиценце.
Висина средстава која се додељује предузећима која испуњавају услове за доделу средстава по овом јавном позиву одређује се тако што се 70% од укупно расположивог буџета распоређује свим предузећима према броју запослених особа са инвалидитетом на дан 31. децембар 2021. године, док се 30% од укупно расположивог буџета распоређује, према броју запослених особа са инвалидитетом на дан 31. децембар 2021. године, предузећима која су 2020. годину завршила са позитивним резултатом пословања, односно са добитком.
Додељена средства не могу бити већа од износа трошкова плаћеног репроматеријала, потрошног и помоћног материјала, односно канцеларијског материјала и трошкова претплате за дигиталне алате/лиценце у посматраном периоду.
Максимални износ средстава који се може одобрити предузећу по овом јавном позиву је 5.000.000,00 динара.
4.ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВЕ И ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА
За доделу средстава по овом јавном позиву предузеће за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом подноси пријаву на прописаном обрасцу који је саставни део јавног позива и може се преузети на сајту: www.minrzs.gov.rs. и порталу е- Управа.
Уз пријаву се доставља и следећа документација:
Табеларни преглед реализованих набавки, у посматраном периоду, по месецима;
Фактуре за плаћен репроматеријал, потрошни и помоћни материјал, канцеларијски материјал и плаћене претплате за дигиталне алате/лиценце у периоду од 01. јануара 2021. године до 31. децембра 2021. године;
Извод из банке као доказ да су достављене фактуре плаћене;
Списак запослених на дан 31. децембар 2021. године;
Списак запослених особа са инвалидитетом 31. децембар 2021. године;
Биланс стања и успеха за 2020. годину;
План пословања за 2021. годину (наративни и финансијски), са пројекцијом планиране производње/продаје и планираним резултатима пословања, по месецима и за укупан период;
Извештај о реализацији плана пословања за 2021. годину (наративни и финансијски), са исказаним подацима о степену реализације плана пословања у односу на пројекцију планиране производње/продаје и планиране резултате, по месецима и за укупан период;
План пословања за 2022. годину (наративни и финансијски) са пројекцијом планиране производње/продаје и планираним резултатима пословања, по месецима и за укупан период и у области професионалне рехабилитације и запошљавања особа са инвалидитетом;
Изјава да ли је предузеће за исте правдане трошкове добило и по ком основу државну помоћ;
Изјава о свакој другој de minimis помоћи која је предузећу додељена у текућој и претходне две фискалне године, или било којој другој државној помоћи, уз навођење износа, даваоца државне или de minimis помоћи и намене, односно врсте државне помоћи;
Доказ о измиреним порезима и доприносима, односно уверење Пореске управе о измиреним доспелим обавезама, не старије од 30 дана од дана објављивања позива.
Предузеће – корисник de minimis помоћи по овом јавном позиву је дужно да до 31. децембра 2022. године, Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања – Сектору за заштиту особа са инвалидитетом, достави наративни и финансијски Извештај о пословању предузећа у 2022. години који садржи податке о степену реализације плана пословања у односу на пројекцију планиране производње/продаје и планиране резултате, податке о оствареним резултатима у области професионалне рехабилитације и запошљавања особа са инвалидитетом, са оценом утицаја додељене државне помоћи на остварене резултате и са исказаним и образложеним потребама за даљом подршком у складу са чланом 41. Закона о професионалној рехабилитацији и запошљавању особа са инвалидитетом.
Достављање Извештаја о пословању предузећа у 2022. години, предуслов је за остваривање права на доделу средстава по јавном позиву за побољшање услова рада у предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом за 2023. годину.
Резултати анализе достављених извештаја узеће се као основ за дефинисање критеријума и одређивање намене средстава којима се доприноси побољшању услова рада, одржању запослења и повећању запошљавања особа са инвалидитетом у предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом.
5.ОДЛУЧИВАЊЕ ПО ПОДНЕТИМ ПРИЈАВАМА И ДОНОШЕЊЕ ОДЛУКЕ
У разматрање се неће узети непотпуне и неблаговремене пријаве и пријаве поднете од стране неовлашћених лица.
Процену пријава и испуњеност услова за одобравање средстава по овом јавном позиву врши комисија коју решењем образује министар, а према упутству за оцену и вредновање поднетих пријава.
Комисија сачињава предлог одлуке о додели средстава најкасније у року од 60 дана од дана истека рока за достављање пријава.
Одлуку о додели средстава по овом јавном позиву доноси министар на основу предлога комисије у року од 10 дана и иста се објављује на интернет страници Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања и порталу е-Управе.
Пренос додељених средстава предузећима врши се у року од 30 дана након доношења одлуке о додели средстава.
6.РОК И НАЧИН ДОСТАВЉАЊА ПРИЈАВА
Образац пријаве са осталом документацијом доставља се Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања – Сектору за заштиту особа са инвалидитетом у једном одштампаном и овереном примерку, поштом, препоручено или личном доставом, са назнаком „Јавни позив за доделу средстава за побољшање услова рада у предузећима за професионалну рехабилитацију и запошљавање особа са инвалидитетом у 2022. години”, закључно са 17. фебруаром 2022. године, у затвореној коверти, на адресу:
Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања
Сектор за заштиту особа са инвалидитетом
Немањина 22-26, 11000 Београд
На коверти обавезно треба назначити име и адресу пошиљаоца, назив јавног позива и следећи текст: „НЕ ОТВАРАТИ”.
Пријаве послате на било који други начин или испоручене на другу адресу неће бити узете у разматрање.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>