KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANjE INVESTICIJA U NABAVKU OPREME ZA ZAŠTITU OD VREMENSKIH NEPOGODA I ELEMENATA POTREBNIH ZA PODIZANjE PROIZVODNIH ZASADA VOĆAKA,VINOVE LOZE I HMELjA U 2022.GODINI

  1. CILj I PREDMET KONKURSA

 Cilj konkursa jeste povećanje površina zasada voća pod sistemom protivgradne zaštite kao i povećanje površina pod novim zasadima voća i vinove loze u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2022. godini.Predmet konkursa jeste dodela bespovratnih sredstava za sufinansiranje nabavke elemenata sistema za zaštitu od elementarnih nepogoda i nabavke elemenata potrebnih za podizanjeproizvodnih zasada voćaka,vinove loze i hmelja.

  1. VISINA I NAMENA PODSTICAJNIH SREDSTAVA

Za realizaciju Konkursa za dodelu sredstava za sufinansiranje investicija u nabavku opreme za zaštitu od vremenskih nepogoda i elemenata potrebnih za podizanje proizvodnih zasada voćaka,vinove loze i hmelja u 2022.godini predviđen je ukupan iznos do 100.000.000,00 dinara.

Bespovratnasredstvazapodrškuinvesticijapoovomkonkursuutvrđujuse u iznosu do 60%odprihvatljivih troškovainvesticije.

Za podnosioce prijava: fizička lica, preduzetnike i pravna lica, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žene nosioci registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lice mlađi od 40 godina bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 70% od prihvatljivih troškova investicije (u slučaju da pravno lice ima više  osnivača i ukoliko je samo jedan osnivač stariji od 40 godina, a drugi mlađi, bespovratna sredstva utvrđuju se u iznosu do60% od prihvatljivih troškova investicije).Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

 Maksimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može preći 7.300.000,00 dinara.

Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 155.000,00 dinara,odnosno u razmatranje će bitiuzete prijave čija je vrednost investicije jednaka ili veća od259.000,00 dinarabez PDV-a.

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za sledeće:

  1. Nabavka elemenata sistema za protivgradnu zaštitu(SAMO MREŽA)

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednom hektaru površine iznose najviše 400.000,00 dinara.U slučaju da je podnosilac prijavefizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac  registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina– maksimalni iznos podrške jeste do 440.000,00 dinara po hektaru.

1.1  Nabavka stubova i elemenata potrebnih za podizanje sistema za protivgradnu zaštitu

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednom hektaru površine iznose najviše 400.000,00 dinara.

U slučaju da je podnosilac prijavefizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac  registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina– maksimalni iznos podrške jeste do 440.000,00 dinara po hektaru.

  1. Nabavka stubova za podizanje zasadahmelja

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava po jednom hektaru površine iznose najviše 300.000,00 dinara.

U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac  registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina– maksimalni iznos podrške je do 330.000,00dinara po hektaru.

  1. Nabavka stubova za podizanje vinograda

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku stubova za podizanje vinograda po jednom hektaru površine iznose najviše 155.000,00 dinara.

U slučaju da je podnosilac prijavefizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac  registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina – maksimalni iznos podrške je do 180.000,00 dinara po hektaru.

  1. Nabavka stubova i žica za ograđivanje parcela

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku stubova i  žice za ogradu po jednom hektaru površine iznose najviše 163.000,00 dinara.

U slučaju da je podnosilac prijave fizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac  registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina– maksimalni iznos podrške je do 180.000,00 dinara po hektaru.

  1. Nabavka sistema protiv smrzavanja „anti-frost“

Maksimalni iznos bespovratnih sredstava za nabavku anti frost sistema po jednom hektaru površine iznose najviše 370.000,00 dinara.

U slučaju da je podnosilac prijavefizičko lice, preduzetnik i pravno lice, čije je gazdinstvo registrovano na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, žena nosilac  registrovanog poljoprivrednog gazdinstva i fizičko lice i osnivač pravnog lica mlađi od 40 godina– maksimalni iznos podrške je do 407.000,00 dinara po hektaru.

Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu po Konkursu,ali za više namena u okviru jedne tačke, kao i po više tačaka do navedenog maksimalnog iznosa.

  1. PRAVO UČEŠĆA NA KONKURSU

1.fizičko lice:

- nosilac registrovanog komercijalno gporodičnog poljoprivrednog gazdinstva -preduzetnik nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva.

  1. pravno lice:

- privredno društvo nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstava;

- zemljoradnička zadruga nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva;

- složena zadruga nosilac registrovanog komercijalnog poljoprivrednog gazdinstva

4.2. SPECIFIČNI USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

  • Podnosilac prijave, u zavisnosti od vrste investicije ostvaruje pravo na sufinansiranje investicije  ako u Registru ima upisano voće u skladu sa šifarnikom biljne proizvodnje i ako je predmet investicije vezan za proizvodnju tog voća.

Lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na sufinansiranje investicije ako u Registru ima upisano do 1,99 ha jagodastog voća i/ili do 4,99 ha ostalog voća.

  • Podnosioci prijava (više njih) čije se parcele naslanjaju jedna na drugu, a imaju ugovor o udruživanju, mogu podneti prijavu tako da se sve parcele ograđuju sa spoljne strane parcele bez deljenja sa ogradom između njih.
  • Podnosioci prijava (više njih, ako je parcela npr. 20 ha)potrebno je da svaki od njih u RPG ima upisano svoj idealni deo (svako 4,99 ha ili manje).
  • Podnosioci prijava koji podnose zahteve za ostvarivanje prava na subvencije za stubove za podizanje zasada hmelja i vinove loze ostvaruju pravo na subvencije na površinama do 10 hektara.
  1. VREMENSKI OKVIR KONKURSA

Konkurs je otvoren zaključno sa 18.02.2022. godine.

  1. POTREBNA DOKUMENTACIJA

Za fizička i pravna lica:

  1. čitko popunjen obrazac prijave;
  2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta nosioca registrovanog poljoprivrednoggazdinstva ili ovlašćenog lica u pravnom licu;
  3. original Izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava koji izdaje Uprava za trezor (podaci opoljoprivrednom gazdinstvu, prva strana Izvoda kao i ostale strane izvoda sa podacima o površinama, nestariji od 30 dana);
  4. dokaz o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje (potvrda JVP „Vode Vojvodine“) zaključno sa 31.12.2021. godine za podnosioca prijave;
  5. dokaz o izmirenim dospelim poreskim obavezama zaključno sa 31.12.2021. godine za podnosioca prijave (izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave prebivališta, odnosno sedišta podnosioca prijave, kao i nadležnog organa lokalne samouprave  gde se nalazi predmetna investicija, ukoliko se predmetna investicija nalazi na teritoriji druge lokalne samouprave, na teritoriji APV);
  6. dokaz o izmirenim dospelim obavezama za zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini (potvrda nadležnog organa, ili fotokopija ugovora sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i dokaz o izvršenom plaćanju);
  7. za investicije koje su preko 150.000,00 dinara, može se podneti predračun sa specifikacijom opreme, a konačan originalni račun mora biti identičan predračunu po iznosu, specifikaciji i dobavljaču opreme;

8.za investicije do 150.000,00 dinara originalni račun za nabavku predmetne investicije sa specifikacijom opreme koja  sadrži osnovne karakteristike konstrukcije i opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);

9.podnosioci prijava koji su podneli zahtev za nultu kontrolu počev od 24.10.2021.godine, dostavljaju original predračun ili račun – ne  stariji od 24.10.2021.godine;

10.otpremnicu za nabavku predmetne investicije izdatu nakon 01.01.2022. godine, osim izuzetka kao pod tačkom 9;ukoliko podnosilac prijave poseduje važeću potvrdu o izvršenoj kontroli plodnosti zemljišta koje je predmet investicije, istu dostaviti.

11.dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod overen od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak izdat nakon 01.01.2022. godine;

12.fotokopija ugovora o kreditu, ukoliko je predmetna investicija nabavljena putem kredita;

13.fotokopija garantnog lista za opremu za koju je to predviđeno važećim propisima;

14.jedinstvena carinska isprava (ukoliko je podnosilac prijave direktni uvoznik) ne starija od 01.01.2022. godine;

15.fotokopija diplome o stečenom srednjem i visokom obrazovanju iz oblasti poljoprivrede;

16.ako je član zadruge dostaviti potvrdu o članstvu;

17.ukoliko je podnosilac prijave poseduje sertifikate potrebno je dostaviti kopiju sertifikata za organsku proizvodnju ili sertifikat o zaštićenom geografskom poreklu;

18.ukoliko podnosilac prijave poseduje važeću potvrdu o izvršenoj kontroli plodnosti zemljišta koje je predmet investicije, istu dostaviti.

 

Dodatna obavezna dokumentacija za preduzetnike i pravna lica:

  1. izvod iz Agencije za privredne registre, s poreskim identifikacionim brojem;
  2. potvrda Agencije za privredne registre o tome da nad pravnim licem nije pokrenut postupakstečaja i/ili likvidacije;
  3. potvrda Agencije za privredne registre o tome da je pravno lice razvrstano u mikro ili malo pravno lice, u skladu sa Zakonom o računovodstvu („Službeni glasnik RS“, broj 62/2013).
  4. 4.za zadruge potvrdu ovlašćenog Revizijskog saveza da zadruga posluje u skladu sa Zakonom ozadrugama, pri čemu se potvrda izdaje na osnovu konačnog izveštaja o obavljenoj zadružnogreviziji, ne starijem od dve godine, u skladu sa Zakonom o zadrugama

NAČIN DOSTAVLjANjA PRIJAVA

Prijavu na Konkurs s traženom dokumentacijom dostavljati POŠTOM NA ADRESU:

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu,vodoprivredu i šumarstvo

21000 Novi Sad

Bulevar Mihajla Pupina broj 16

s naznakom:

KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANjE INVESTICIJA U NABAVKU OPREME ZA ZAŠTITU OD VREMENSKIH NEPOGODA I ELEMENATA POTREBNIH ZA PODIZANjE PROIZVODNIH ZASADA VOĆAKA,VINOVE LOZE I HMELjA U 2022.GODINI

ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade AP Vojvodine, svakogradnog dana od 9 do 14 časova.

KONTAKT ZA DODATNE INFORMACIJE

Sve dodatne informacije možete dobiti putem telefona 021/456-267, od 10 do 12 časova.

Tekst konkursa, obrazac prijave i Pravilnik mogu se preuzeti na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

 

Javni poziv za podnošenje prijava za utvrđivanje prava na korišćenje bespovratnih sredstva u okviru Projekta za konkurentnu poljoprivredu Srbije u 2022. godine

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za agrarna plaćanja raspisalo je Drugi javni poziv za podnošenje prijava za utvrđivanje prava na korišćenje bespovratnih sredstava u okviru Projekta za konkurentnu poljoprivredu Srbije u 2022. godini.

Rok za podnošenje prijava je od 24. januara do 23. februara 2022. godine.

Predmet Drugog javnog poziva su investicije i prihvatljivi troškovi koji se odnose na unapređenje konkurentnosti primarne stočarske proizvodnje i to u oblastima proizvodnje mleka, proizvodnje mesa, pčelarstva i akvakulture. Detaljnija specifikacija prihvatljivih troškova za koje se odobravaju podsticaji iz člana data je u Prilogu 1 Javnog poziva „Specifikacija prihvatljivih troškova, koji se odnose na projekte vezane za primarnu poljoprivrednu proizvodnju u oblasti stočarstva“.

Za sprovođenje Drugog javnog poziva u 2022. godini, opredeljena su sredstva u iznosu od 360.000.000,00 dinara. Ukupna vrednost investicija u individualnom poslovnom planu iznosi u dinarskoj protivrednosti od 20.000 do 50.000 eura, tj. minimalni iznos bespovratnih sredstava od 10.000 – 25.000 eura.

„Projekat konkurentne poljoprivrede u Srbiji“ je zajednička inicijativa Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Svetske banke koji uvode nov model finansiranja kako bi se osnažili mikro, mali i srednji poljoprivredni proizvođači i preduzeća, a unapredila poljoprivredna proizvodnja i konkurentnost. Projekat pruža mogućnost korisnicima dobijanja bespovratnih sredstva u iznosu od 50% od ukupne vrednosti investicije, sa pripadajućim porezima, 40% kreditnog finansiranja u saradnji sa poslovnim bankama,  uz svega 10% sopstvenog učešća.

Informacije u vezi raspisanog Drugog javnog poziva dostupne su preko mejl adrese info@scap.rs.

Tekst javnog poziva sa prilozima i obrascima

Poziv za privatne konsultantske kuće – Projekt za konkurentnu poljoprivredu u 2022. godini

JAVNI POZIV ZA PODNOŠENjE IZJAVE O ZAINTERESOVANOSTI ZA FINANSIJSKU PODRŠKU ZA FISKALIZACIJU

 Pravo na korišćenje finansijske podrške i visina sredstava

Pravo na korišćenje finansijske podrške imaju obveznici fiskalizacije u smislu zakona kojim se uređuje fiskalizacija, osnovani i upisani kod nadležnog registra zaključno sa 29. oktobrom 2021. godine.Pravo na finansijsku podršku iz ovog programa obveznik fiskalizacije može da ostvari samo po osnovu poslovnih prostora i poslovnih prostorija za koje je Poreska uprava dodelila jedinstvenu oznaku poslovnog prostora i poslovne prostorije.

Postojeći obveznik fiskalizacije može da ostvari pravo na finansijsku podršku po svakom prijavljenom poslovnom prostoru i prijavljenoj poslovnoj prostoriji u iznosu od 100 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan stupanja na snagu ove uredbe, kao i finansijsku podršku po svakoj prijavljenoj aktivnoj fiskalizovanoj fiskalnoj kasi u iznosu od 100 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan stupanja na snagu ove uredbe.

U     slučaju da je ukupan broj prijavljenih poslovnih prostora i prostorija postojećeg obveznika veći od broja prijavljenih aktivnih fiskalizovanih fiskalnih kasa, visina finansijske podrške koja se dodeljuje na osnovu broja poslovnih prostora i prostorija biće obračunata u odnosu na broj prijavljenih aktivnih fiskalizovanih fiskalnih kasa.

Novi obveznik fiskalizacije može da ostvari pravo na finansijsku podršku po svakom prijavljenom poslovnom prostoru i prijavljenoj poslovnoj prostoriji u iznosu od 100 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke na dan stupanja na snagu ove uredbe, kao i finansijsku podršku za jedan elektronski fiskalni uređaj u iznosu od 100 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke na dan stupanja na snagu ove uredbe, o svakom prijavljenom poslovnom prostoru i prijavljenoj poslovnoj prostoriji.

U     slučaju da novi obveznik fiskalizacije u izjavi za dodelu finansijske podrške za fiskalizaciju navede više poslovnih prostora i prostorija, Poreska uprava može da odobri finansijsku podršku za manji broj poslovnih prostora i prostorija i elektronskih fiskalnih uređaja od navedenog broja, ukoliko utvrdi da navedeni podaci u izjavi ne odgovaraju činjeničnom stanju.

Obveznici fiskalizacije koji nisu evidentirani u sistem poreza na dodatu vrednost na dan podnošenja Izjave o zainteresovanosti, finansijsku podršku ostvaruju u iznosu uvećanom za 20%.

Pravo na korišćenje finansijske podrške nemaju:

-  privredni subjekti koji su obuhvaćeni Spiskom korisnika javnih sredstava utvrđenih u skladu sa Pravilnikom o spisku korisnika javnih sredstava, osim tipa korisnika javnih sredstava 6, 7 i 10;

- obveznici fiskalizacije kojima je Poreska uprava rešenjem privremeno oduzela poreski identifikacioni broj (PIB)

Obveznici fiskalizacije mogu da izgube pravo na finansijsku podršku pod uslovima i na način predviđen ovom uredbom uz obavezu povraćaja dobijenih sredstava sa kamatom obračunatom po stopi po kojoj se vrši obračun kamate za kašnjenje u isplati poreskih obaveza počev od dana kada je isplaćena finansijska podrška, najkasnije u roku od pet dana od dana gubitka prava na finansijsku podršku.

Rok za podnošenje Izjave o zainteresovanosti za finansijsku podršku

Rok za podnošenje Izjave o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju počinje 15. oktobra 2021. godini i završava se 31. januara 2022. godine.

Način ostvarivanja prava na finansijsku podršku

Obveznik fiskalizacije Poreskoj upravi podnosi Izjavu o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju preko portala ePorezi, a nakon što mu Poreska uprava dodeli jedinstvenu oznaku poslovnog prostora i poslovne prostorije za koje podnosi izjavu o zainteresovanosti.

Obveznik fiskalizacije može podneti samo jednu izjavu za dodelu finansijske podrške za vreme trajanja Javnog poziva.

Izjava o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju sadrži: podatak o nazivu obveznika fiskalizacije, PIB-u, broju poslovnih prostora i poslovnih prostorija u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj, broju aktivnih fiskalizovanih fiskalnih kasa, identifikacionom broju fiskalnog modula fiskalne kase (IBFM), nazivu banke, odnosno Uprave za trezor za privredne subjekte koji su obuhvaćeni Spiskom korisnika javnih sredstava, a ostvaruju pravo na finansijsku podršku i broju poslovnog računa na koji želi da mu se uplati iznos novčanih sredstava po osnovu finansijske podrške.

Tekst Uredbe o utvrđivanju Programa finansijske podrške obveznicima fiskalizacije za usklađivanje poslovanja sa zakonom kojim se uređuje fiskalizacija („Službeni glasnik RS“ broj 95/21) može se preuzeti na:

-  internet stranici Ministarstva privredehttp://www.privreda.gov.rsi

-  internet stranici Poreske uprave http://www.purs.gov.rs

Izjava o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju može se popuniti na portalu Poreske upravehttp://www.purs.gov.rs

JAVNI POZIV ZA PROGRAM SARADNjE NAUKE I PRIVREDE

Ciljevi Programa: 

Cilj Programa saradnje nauke i privrede (u daljem tekstu: Program) je da pomogne istraživanja koja su od značaja za privredu tako što će podstaći preduzeća iz privatnog sektora i javne naučnoistraživačke organizacije da se upuste u zajedničke istraživačko-razvojne projekte sa ciljem stvaranja novih ili poboljšanih komercijalno orijentisanih proizvoda i usluga, kao i inovativnih tehnologija sa značajnim budućim učinkom i tržišnim potencijalom.

Maksimalni iznos finansiranja koji Fond za inovacionu delatnost (u daljem tekstu: Fond) može dodeliti po pojedinačnom projektu je 300.000 evra bespovratnih sredstava.

Finansiranje dodeljeno od strane Fonda može pokriti:
• Maksimum 70% ukupnih troškova projekta (Odobreni Budžet Projekta) za projekte čiji je Glavni podnosilac Prijave mikro ili malo privredno društvo i maksimalno 60% od ukupno odobrenog budžeta projekta za projekte čiji je Glavni podnosilac Prijave srednje privredno društvo.

Svaki Podnosilac Prijave mora obezbediti obavezno sufinansiranje za projekat na sledeći način:
• Minimum 30% ukupnog Odobrenog Budžeta Projekta za projekte čiji je Glavni podnosilac Prijave mikro ili malo privredno društvo i 40% za projekte čiji je Glavni podnosilac Prijave srednje privredno društvo.

Sufinansiranje od strane Podnosioca Prijave mora doći iz drugih, privatnih izvora, nezavisno od Fonda ili bilo kog drugog javnog programa finansiranja.

Trajanje projekta u okviru Programa može biti najviše do 24 meseca. 

Fond će razmotriti finansiranje projekata iz svih oblasti nauke i tehnologije i iz bilo kog industrijskog sektora. Ipak, ovaj program je usklađen sa Strategijom pametne specijalizacije u Srbiji, koja se fokusira na četiri prioritetna domena:
• Hrana za budućnost;
• Informaciono-komunikacione tehnologije (uključujući poseban fokus na veštačku inteligenciju, kako je to predviđeno Strategijom razvoja veštačke inteligencije u Republici Srbiji za period od 2020-2025, dostupnoj na https://www.srbija.gov.rs/tekst/437277);
• Mašine i proizvodni procesi budućnosti;
• Kreativne industrije.

Najmanje 50% raspoloživih sredstava za ovaj javni poziv biće opredeljeno za prijave iz gorenavedenih prioritetnih domena, ukoliko bude dostupno dovoljno kvalitetnih projekata.

Uslovi učešća

• Podnosilac Prijave je konzorcijum koji ispunjava sledeće:
o Glavni podnosilac Prijave mora biti mikro, malo ili srednje privredno društvo  u većinskom privatnom vlasništvu, osnovano u Srbiji u skladu sa važećim Zakonom o privrednim društvima Republike Srbije, sa godišnjim poslovnim prihodom od najmanje EUR 200,000 (u poslednjoj fiskalnoj godini, ili u tekućoj godini ukoliko je primenljivo) i mora biti profitabilno;
o Konzorcijum mora uključivati najmanje jednu javnu (u većinskom državnom vlasništvu) naučnoistraživačku organizaciju kao Glavnog kopodnosioca Prijave, registrovanu i akreditovanu u Srbiji i navedenu na listi akreditovanih naučnoistraživačkih organizacija Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, koja je dostupna na: http://www.mpn.gov.rs/nauka/nio/, relevantnu za oblast industrije i tehnologije koja je opisana u predloženom projektu.

Potrebna dokumentacija za prijavu

Da bi se Prijava uzela u razmatranje, potrebno je da bude dostavljena kao kompletan, strukturirani paket dokumenata u okviru datog vremenskog roka za dostavljanje Prijava u elektronskom obliku kroz internet portal Fonda. Kompletan set neophodne dokumentacije je dostupan na internet stranici Fonda za inovacionu delatnost: http://www.inovacionifond.rs/cir/program/program-saradnje-nauke-i-privrede/psnp-dokumentacija-novembar-2021

Podnosioci Prijava su u obavezi da koriste predefinisane obrasce dokumenata za prijavu koje obezbeđuje Fond za inovacionu delatnost.

Da bi se prijavili za finansiranje Podnosilaci Prijave su u obavezi da podnesu sledeću dokumentaciju: 
• Poslovni plan;
• Budžet projekta;
• Prezentacija  projekta*;
• Finansijska predviđanja (Očekivani prihodi za narednih 5 godina).
• Upitnik o proceni uticaja na životnu sredinu (eng. „Environmental Screening Questionnaire“ -  ESQ);
• Biografije glavnog osoblja angažovanog na projektu (maksimum 5, u slobodnoj formi, na engleskom jeziku);
• Finansijski izveštaji Glavnog Podnosioca Prijave za poslednju primenljivu godinu.

Moguće je podnošenje samo jedne (1) Prijave okviru ovog javnog poziva bez obzira na vrstu Programa.

Krajnji rok za podnošenje prijava je 15. mart 2022. godine do 15:00 časova.

Nepotpune Prijave, kao i Prijave koje nisu dostavljene do isteka krajnjeg roka za dostavljanje prijava neće biti uzete u razmatranje.

Molimo vas da koristite sledeći link za apliciranje: http://www.inovacionifond.rs/cir/prijava

Fond za inovacionu delatnost
Veljka Dugoševića 54, sekcija B4, 2. sprat
Naučno-tehnološki park „Beograd“
Kontakt: cgs@inovacionifond.rs 

 

 

 

Održane obuke za zaposlene OU Srbobran

Opština Srbobran je realizovala obuku čiji je finansijer Savet Evrope.Projekat „Stručno usavršavanje zaposlenih u Opštinskoj upravi Srbobran “
je imao za cilj da sprovede obuku iz dve oblasti, poljoprivreda i ruralni razvoj-stimulativne mere u poljoprivredi i E-uprava i digitalizacija.
Učesnici obuke su bili zaposleni u opštinskoj upravi.Predavači koji su angažovani su bili Biljana Zec Radosavljević i Jovan Aleksić,akreditovani
realizatori programa i stručnog usavršavanja u javnoj upravi.

IMG_20211215_080843 predavač Jovana Aleksić predavač Biljna Zec Radosavljević IMG-643016154e42b8f574ce5a94cd2a8195-V

IMG_20211216_082932smart

Javni poziv za nabavku mašina i opreme u biljnoj proizvodnji. Rok za podnošenje od 4. januara do 28. februara 2022. godine

I. UVODNE ODREDBE

Predmet Javnog poziva

Član 1.

U skladu sa članom 9. Pravilnika o podsticajima za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne proizvodnje biljnih kultura („Službeni glasnik RS, broj 48/2018, 29/2019, 78/2020 i 119/2021), u daljem tesktu: Pravilnik, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava), raspisuje Javni poziv za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne proizvodnje biljnih kultura u 2020. godini (u daljem tekstu: Javni poziv).

Predmet podsticaja

Član 3.

Podsticaji iz člana 1. ovog Javnog poziva obuhvataju investicije u nabavku novih mašina i opreme za:

1) primarnu proizvodnju biljnih kultura u zaštićenom prostoru;

2) primarnu proizvodnju voća i grožđa;

3) primarnu proizvodnju povrća, cveća, aromatičnog i lekovitog bilja;

4) ubiranje voća, grožđa, povrća, cveća, aromatičnog i lekovitog bilja;

5) primarnu proizvodnju žitarica, industrijskog i krmnog bilja;

6) obradu zemljišta, zaštitu biljaka od bolesti, korova i štetočina, prihranjivanje/đubrenje, berbu i transport primarnih poljoprivrednih proizvoda;

7) navodnjavanje biljnih kultura.

II. USLOVI ZA OSTVARIVANjE PRAVA NA PODSTICAJE

Lica koja ostvaruju pravo na podsticaje

Član 5.

Pravo na podsticaje ostvaruju lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava (u daljem tekstu: Registar) i nalaze se u aktivnom statusu, i to:

1) fizičko lice – nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;

2) preduzetnik;

3) privredno društvo;

4) zemljoradnička zadruga koja ima najmanje pet članova zadruge koji su upisani u Registar kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu;

5) srednja škola;

6) naučnoistraživačka organizacija u oblasti poljoprivrede.

7) crkva i verska zajednica, registrovane u skladu sa zakonom kojim se uređuju crkve i verske zajednice.

Opšti uslovi za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 6.

Lice iz člana 5. ovog Javnog poziva ostvaruje pravo na podsticaje ako:

1) je u potpunosti realizovalo investicije za koje podnosi zahtev u periodu od 1. januara 2021. godine, a najkasnije do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

2) je vrednost investicija za koje se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje jednaka ili veća od 65.000 dinara;

3) je iznos pojedinačnog računa jednak ili veći od 50.000 dinara i ako je na računu iznos za svaku pojedinačnu investiciju iz Tabele jednak ili veći od 50.000 dinara;

4) za investiciju za koju podnosi zahtev, ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

5) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

6) je izmirilo dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

8) dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica;

9) po redosledu podnošenja zahteva postoje raspoloživa sredstva za odobravanje prava na podsticaje u okviru ukupnih sredstava opredeljenih ovim Javnim pozivom.

Posebni uslovi za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 7.

Lice iz člana 5. ovog Javnog poziva koje ispunjava opšte uslove iz člana 6. ovog Javnog poziva ostvaruje pravo na podsticaje iz člana 3. ovog Javnog poziva ako:

1) u Registru ima upisano poljoprivredno zemljište pod proizvodnjom odgovarajućih vrsta biljnih kultura, i to površine:

(1) do 0,5 ha povrća, voća ili cveća u zaštićenom prostoru,

(2) do 2 ha jagodastog voća, odnosno do 5 ha ostalog voća,

(3) do 2 ha grožđa, na parcelama koje su upisane i u Vinogradarski registar u skladu sa zakonom koji uređuje vino;

(4) do 3 ha povrća (na otvorenom polju),

(5) od 0,1 do 50 ha cveća (na otvorenom polju),

(6) do 50 ha aromatičnog i lekovitog bilja,

(7) do 50 ha žitarica, industrijskog i krmnog bilja;

2) je predmet investicije vezan za proizvodnju odgovarajuće vrste biljnih kultura.

Izuzetno od stava 1. tačka 1) podtačka (7) ovog člana, lice iz stava 1. ovog člana ostvaruje pravo na podsticaje za investicije u nabavku novih mašina i opreme za navodnjavanje biljnih kultura iz člana 3. stav 1. tačka 7) ovog Javnog poziva, ako u Registru ima upisano poljoprivredno zemljište pod proizvodnjom žitarica, industrijskog i krmnog bilja površine do 100 ha.

Rok za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje

Član 9.

Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa ovim Javnim pozivom podnosi se u roku od 4. januara do 28. februara 2022. godine, zaključno.

Dokumentacija uz zahtev

Član 10.

Za ostvarivanje prava na podsticaje potrebna je sledeća dokumentacija:

1) račun za nabavku predmetne investicije;

2) otpremnica za nabavku predmetne investicije za koju je, u skladu sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice, odnosno međunarodni tovarni list ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

3) dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to: potvrda o prenosu sredstava ili izvod, overene od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko plaćanje ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak;

4) garantni list, odnosno izjavu o saobraznosti za izvršenu nabavku predmetne opreme, mašina i mehanizacije za koju je utvrđena obaveza izdavanja garantnog lista, odnosno izjavu dobavljača da ista ne podleže obavezi izdavanja garantnog lista;

5) jedinstvena carinska isprava ako je podnosilac zahteva direktno izvršio uvoz predmeta investicije;

6) uverenje o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, izdato od strane nadležnog organa jedinice lokalne samouprave;

7) potvrda nadležnog organa jedinice lokalne samouprave prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva da za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja;

8) potvrda nadležnog pokrajinskog organa da za predmetnu investiciju ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja – ako podnosilac zahteva ima prebivalište, odnosno sedište na teritoriji autonomne pokrajine.

Forma dokumentacije

Član 11.

Uverenja i potvrde koje se dostavljaju uz Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaja ne mogu biti starija od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

Sva dokumenta koja se dostavljaju uz zahteve u skladu sa Pravilnikom i Javnim pozivom moraju da glase na podnosioca zahteva i prilažu se u originalu ili overenoj kopiji, ako Pravilnikom nije propisano drugačije.

Dokumenta na stranom jeziku moraju biti prevedena na srpski jezik od strane ovlašćenog sudskog prevodioca.

Iznos podsticaja

Član 15.

Podsticaji se utvrđuju u iznosu od 50 % od vrednosti realizovane prihvatljive investicije umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost, odnosno u iznosu od 65 % od ove vrednosti u području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, odnosno posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Ako je korisnik podsticaja sam izvršio uvoz predmeta investicije, vrednost realizovane prihvatljive investicije iz stava 1. ovog člana predstavlja statistička vrednost robe u dinarima utvrđena u jedinstvenoj carinskoj ispravi iz člana 10. stav 1. tačka 5) ovog Javnog poziva.

Procentualni iznos podsticaja za područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi utvrđuje sa prema mestu prebivališta, odnosno sedišta podnosioca zahteva, u skladu sa posebnim propisom koji određuje područja sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi.

Najviši ukupni iznos podsticaja koji korisnik podsticaja može da ostvari u skladu sa ovim Javnim pozivom je 800.000 dinara.

Informacije

Član 18.

Javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne proizvodnje biljnih kultura u 2022. godini, objavljuje se na oglasnoj tabli Uprave za ararna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra br. 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj internet stranici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede http://www.minpolj.gov.rs i zvaničnoj internet stranici Uprave za agrarna plaćanja http://www.uap.gov.rs.

Informacije u vezi raspisanog Javnog poziva dostupne su na telefon Info-centra Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede: 011/260-79-60 ili 011/260-79-61, kao i kontakt centra Uprave za agrarna plaćanja 011/30-20-100 ili 011/30-20-101, svakog radnog dana od 7:30 do 15:30 časova.

 

 

 

JAVNI POZIV ZA UČEŠĆE U PROGRAMU PODRŠKE PRIVREDNIM DRUŠTVIMA ZA PROMOCIJU IZVOZA U 2021. GODINI

Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: Agencija) se kreiranjem Programa podrške privrednim društvima za promociju izvoza (u daljem tekstu: Program) opredelila da podrži unapređenje izvoznih potencijala domaćih privrednih društava, a u cilju povećanja prihoda od izvoza odabranih sektora, uravnoteženja platnog bilansa i unapređenja ugleda Republike Srbije u međunarodnoj poslovnoj zajednici, kao i povećanja plasmana domaćih proizvoda na stranim tržištima

USLOVI ZA PODNOSIOCE PRIJAVA

Pravo na učešće i korišćenje bespovratnih sredstava ima Podnosilac prijave koji kumulativno ispunjava sledeće opšte i posebne uslove.

Opšti uslovi:

  1.  da je Podnosilac prijave registrovan u APR, najkasnije do 1. januara 2018. godine;
  2.  da kapital Podnosioca prijave nije u javnoj svojini;
  3.  da je Podnosilac prijave izmirio dospele obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
  4.  da Podnosilac prijave nije u teškoćama u skladu sa pravilima za dodelu državne pomoći;1
  5.  da Podnosilac prijave nije neopravdano odustao od učešća u prethodnim Programima podrške privrednim društvima za promociju izvoza koje sprovodi Agencija.
  6.  da Podnosilac prijave kao pretežnu delatnost obavlja prerađivačku delatnost u Podržanim sektorima;
  7.  da se Podnosilac prijave bavi proizvodnjom:
    1.  finalnih proizvoda koji su namenjeni krajnjim potrošačima;
    2.  komponenti proizvoda, pod čime se podrazumeva serijska proizvodnja komponenti proizvoda koji se u neizmenjenom obliku integrišu u proizvode izrađene po meri koji su namenjeni krajnjim potrošačima, kao i proizvodnja komponenti proizvoda koje kupac kao proizvođač u neizmenjenom obliku integriše u finalni proizvod namenjen krajnjem potrošaču.

 Posebni uslovi:

Poslovni kapaciteti:

  1.  da Podnosilac prijave kao pretežnu delatnost obavlja prerađivačku delatnost u Podržanim sektorima;
  2.  da se Podnosilac prijave bavi proizvodnjom:
    1.  finalnih proizvoda koji su namenjeni krajnjim potrošačima;
    2.  komponenti proizvoda, pod čime se podrazumeva serijska proizvodnja komponenti proizvoda koji se u neizmenjenom obliku integrišu u proizvode izrađene po meri koji su namenjeni krajnjim potrošačima, kao i proizvodnja komponenti proizvoda koje kupac kao proizvođač u neizmenjenom obliku integriše u finalni proizvod namenjen krajnjem potrošaču.

Kadrovski kapaciteti:

1. da Podnosilac prijave ima minimum 15 zaposlenih lica u radnom odnosu, na dan objavljivanja Javnog poziva, prema evidenciji CROSO;

Finansijski kapaciteti:

  1.  da je Podnosilac prijave u toku 2019. ili 2020. poslovne godine ostvario poslovni prihod od prodaje gotovih proizvoda nastalih obavljanjem prerađivačke delatnosti iz proizvodnih sektora koji su predmet podrške ovog Programa, u iznosu ne manjem od 35.000.000,00 dinara (Podatak iz zvaničnog obrasca pojedinačnog bilansa uspeha za posmatranu godinu – pod- kategorije AOP 1009 Prihod od prodaje proizvoda i usluga);
  2.  da je udeo prihoda od prodaje gotovih proizvoda nastalih obavljanjem prerađivačke delatnosti iz proizvodnih sektora koji su predmet podrške ovog Programa, veći ili jednak 50% od ukupnih poslovnih prihoda (odnos pozicija Zvaničnog obrazaca pojedinačnog bilansa uspeha, za 2019 ili 2020. godinu, prihod od prodaje gotovih proizvoda i usluga pod-kategorije AOP 1009 i AOP 1001 Poslovni prihod);
  3.  da je Podnosilac prijave u toku 2019. ili 2020. godine ostvario izvoz od prodaje gotovih proizvoda nastalih obavljanjem prerađivačke delatnosti iz proizvodnih sektora koji su predmet podrške ovog Programa od najmanje 12.000.000 dinara. (Podatak iz zvaničnog obrasca bilansa uspeha za posmatranu godinu – AOP 1011 Prihod od prodaje proizvoda i usluga na inostranom tržištu i to matičnim i zavisnim društvima ili/i AOP 1013 Prihod od prodaje proizvoda i usluga ostalim povezanim pravnim licima ili/i AOP 1015 Prihod od prodaje proizvoda i usluga eksterno, nepovezanim društvima);
  4.  da vrednost osnovnih sredstava u 2019. ili 2020. poslovnoj godini nije manja od 35.000.000,00 dinara (Podatak iz zvaničnog obrasca bilansa uspeha za posmatranu godinu – AOP 0010 Nekretnine, postrojenja i oprema);
  5.  da protiv Podnosioca prijave nije pokrenut prethodni stečajni postupak, stečajni postupak, postupak reorganizacije ili postupak likvidacije

NAMENA BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Bespovratna sredstva koja se odobravaju u skladu sa ovim Programom mogu se dodeliti u vezi sa realizacijom projektnih aktivnosti usmerenih ka ciljanim tržištima, odnosno mera intervencija koje se odnose na:

1.Konsultantsku podršku za razvojnu strategiju pozicioniranja na ciljano tržište

2.Konsultantsku podršku za aktivnosti izvoznog marketinga

3.Izlaganje na međunarodnim sajmovima i poslovnim susretima

 4.Ulazak na ciljano tržište i unapređenje pozicije na istom

5.Konsultantsku podršku za unapređenje izvoznih sposobnosti

6.Unapređenje proizvodnih sposobnosti

NAČIN PRIJAVLJIVANJA

Javni poziv je objavljen 17. decembra 2021. godine i trajaće 90 dana, odnosno do 17. marta 2022. godine.

Prijave se podnose elektronski, kreiranjem korisničkog naloga na linku https://prijave.ras.gov.rs/ i verifikacijom internet adrese. Kreiranjem korisničkog naloga otvara se stranica za unos podataka, kao i za unos prateće dokumentacije, a sve u okviru Obrasca 1- Prijava za učešće u Programu. Korisnik naloga nakon unosa podataka i kompletiranja dokumentacije, potvrđuje da je prijava kompletna, čime se prijava elektronski zaprimljuje. Svaki Podnosilac prijave dobija obaveštenje o prijemu prijave , zavodni broj prijave i ugovor o poverljivosti informacija. Link za prijavu je dostupan do kraja Javnog poziva, nakon čega više nije moguće podneti prijavu.

POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANJE

Svaki Podnosilac prijave je u obavezi da uz podnetu prijavu na Portal Agencije priloži i sledeću dokumentaciju:

  1.  Obrazac 2 – Izjavu o ispunjenosti uslova Programa i dodeljenoj državnoj pomoći de minimis, o prihvatanju uslova za učešće u Programu, koja je izdata pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću;
  2.  Izjavu da Podnosilac prijave i njegova odgovorna lica nisu osuđivani za privredne prestupe, kao i da Podnosilac prijave, članovi Podnosioca prijave i odgovorna lica u okviru Podnosioca prijave nisu osuđivani za krivična dela protiv privrede;
  3.  Kopiju uverenja nadležnog organa poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve dospele obaveze po osnovu poreza i doprinosa, ne starije od mesec dana od dana objavljivanja Javnog poziva;
  4.  Kopiju sertifikata sistema kvaliteta ISO 9001 izdatog od strane sertifikacionog tela akreditovanog od strane ATS, ukoliko Podnosilac prijave poseduje ovakav sertifikat;
  5.  Kopiju sertifikata sistema za bezbednost hrane HACCP izdatog od strane sertifikacionog tela akreditovanog od strane ATS ukoliko Podnosilac prijave poseduje ovakav sertifikat;
  6.  Dokaze o postojanju ugovorene saradnje ukoliko se Podnosilac prijave prijavljuje za učešće u Programu radi izvoza kupcu sa kojim postoji ugovorena saradnja.
  7.  Izjavu o toku proizvodnog i distributivnog procesa u okviru grupe, na osnovu koje je moguće utvrditi koji član grupe vrši proizvodnju, a koji distribuciju finalnih gotovih proizvoda iz delatnosti koje su podržane ovim programom, ukoliko je Podnosilac prijave matično društvo ili zavisno društvo u okviru grupe;
  8.  Šemu povezanosti unutar grupe, ukoliko je Podnosilac prijave matično društvo ili zavisno društvo u okviru grupe.

Podnosilac prijave uz Prijavu može podneti i sledeću dokumentaciju:

  •  Dokaze o implementaciji industrijskih specifičnih standarda, sertifikata i
  •  Kopije izvoznih dozvola neophodnih za poslovanje na ciljanom tržištu;
  •  Prethodno izrađene analize ciljanog tržišta, analize plasmana proizvoda, marketing planove i sl.;
  •  Ugovor o poverljivosti informacija potpisan elektronskim potpisom zakonskog zastupnika Podnosioca prijave;
  •  Drugu dokumentaciju koja može imati uticaja na vrednovanje prijave.

Program i svi prateći obrasci dostupni su na internet stranici:www. ras. gov. rs

 

 

 

 

JAVNI POZIV ZA PROGRAM PAMETNI POČETAK

U skladu sa odredbama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2021. godinu („Službeni glasnik RS”, broj 149/20) i Programa rasporeda i korišćenja sredstava za subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama za 2021. godinu, koji je sastavni deo Zaključka Vlade RS 05 Broj: 401-994/2021 od 4. februara 2021. godine

Fond za inovacionu delatnost objavljuje

Javni poziv za program Pametni početak

Cilj programa Pametni početak (u daljem tekstu: Program) je da pruži podršku najperspektivnijim timovima u nastojanju da validiraju poslovne ideje i demonstriraju korisnost svojih proizvoda/usluga/tehnologija, kroz razvoj prvog prototipa ili minimalno održivog proizvoda (MVP).

Maksimalni iznos finansiranja koji Fond za inovacionu delatnost (dalje u tektu: “Fond”) dodeljuje po pojedinačnom projektu je do RSD 3.600.000,00 (okvirno EUR 30.000,00).  Finansiranje dodeljeno od strane Fonda može pokriti maksimum 90% ukupnih odobrenih troškova projekta (ne uključujući mentorsku podršku). Minimum 10%  ukupnog budžeta projekta  (ne uključujući mentorsku podršku) mora obezbediti Podnosilac prijave iz drugih privatnih izvora, nezavisno od Fonda, u gotovini. Nefinansijska ulaganja neće biti prihvaćena. Dodatno, svi korisnici Programa će dobiti do RSD 600.000,00 dinara (okvirno EUR 5.000,00) dodatnih sredstava koja su opredeljena za mentorsku podršku.

Pravila „de minimis“ državne pomoći se primenjuju na sredstva koja Korisnik granta dobija od Fonda kroz ovaj Program u skladu sa Pravilnikom Fonda o pravilima za dodelu državne pomoći.

Trajanje projekta u okviru programa Pametni početak može biti najviše do 6 meseci.

Fond će razmotriti finansiranje projekata iz svih oblasti nauke i tehnologije i iz bilo kog industrijskog sektora. Ipak, ovaj program je usklađen sa Strategijom pametne specijalizacije u Srbiji, koja se fokusira na četiri prioritetna domena:
• Hrana za budućnost;
• Informaciono-komunikacione tehnologije (uključujući poseban fokus na veštačku inteligenciju, kako je to predviđeno Strategijom razvoja veštačke inteligencije u Republici Srbiji za period od 2020-2025, dostupnoj na https://www.srbija.gov.rs/tekst/437277);
• Mašine i proizvodni procesi budućnosti;
• Kreativne industrije.
Najmanje 50% raspoloživih sredstava za ovaj javni poziv biće opredeljeno za Prijave iz gore navedenih prioritetnih domena, ukoliko bude dostupno dovoljno kvalitetnih Prijava.

Uslovi učešća
Prihvatljivi podnosioci prijava za ovaj program su:
• Timovi koji se sastoje od 2 do 5 članova, sa najmanje 51% tima koji su rezidenti Republike Srbije
ili
• Mikro privredna društva (u formi društva sa ograničenom odgovornošću) u privatnom vlasništvu, registrovana u Srbiji ne duže od 2 godine u trenutku podnošenja Prijave, u većinskom vlasništvu (51% ili više) rezidenata Republike Srbije, sa do 10 zaposlenih.

Da bi se Prijava uzela u razmatranje i bila procenjena, potrebno je da bude dostavljena, u elektronskoj formi putem Fondovog internet portala.

Prijave će biti ocenjivane na osnovu sledećih kriterijuma:
1. Korisnost i konkurentska prednost predloženog rešenja
2. Tržišni potencijal
3. Kompetentnost tima
Samo Prijave koje ispunjavaju gore navedne kriterijume će biti uzete u razmatranje.

Dodatni detalji u vezi sa procesom prijavljivanja i procene podnešenih Prijava se nalaze u Priručniku programa koji je dosupan na sajtu Fonda na sledećem linku: http://www.inovacionifond.rs/cir/program/pametni-pocetak/dokumentacija

Potrebna dokumentacija za prijavu
• Izjava Podnosioca prijave (digitalno popunjena i podneta na portalu Fonda);
• Prijavni obrazac koji mora biti popunjen u celosti i podnet u PDF formatu. On dalje sadrži:
o Detalje o predloženom rešenju i potencijalnim poljima upotrebe;
o Kratak rezime suosnivača i ključnog osoblja koje će biti anagažovano na projektu (maksimalno 5);
o Pojednostavljen budžet;
o Video snimak u maksimalnom trajanju od 3 minuta koji predstavlja kratku prezentaciju („elevator pitch“) koncepta proizvoda/usluge i članova tima.

Napomena: Prijavni obrazac mora biti dostavljen u potpuno istom vizuelnom i strukturnom formatu i stilu kako je dat na internet stranici Fonda. Svaki pokušaj modifikacije Prijavnog obrasca otključavanjem i/ili promenom formula ili teksta rezultiraće diskvalifikacijom Prijave iz dalje evaluacije. Podnosiocima prijava je dozvoljeno da koriste stilsko oblikovanje sadržaja u okviru predefinisanih tekstualnih polja u Prijavnom obrascu.
Zbog međunarodnog procesa ocenjivanja, podnešena Prijava mora biti na engleskom jeziku. 

Krajnji rok za podnošenje prijava je 22. februar 2022, do 15 časova.

Tim ili preduzeće može da dostavi samo jednu Prijavu u okviru ovoj Javnog poziva. Nekompletne Prijave, kao i Prijave koje se ne dostave do krajnjeg roka za podnošenje Prijava neće se uzimati u razmatranje.

Dodatne informacije možete dobiti putem e-mejlasmartstart@inovacionifond.rs.

Molimo vas da koristite sledeći link za prijavljivanje:http://www.inovacionifond.rs/cir/prijava
Kontakt: smartstart@inovacionifond.rs

 

zajednicaa

Konkurs za program AKTIVNE ZAJEDNICE

Program Aktivne zajednice ima za cilj da, putem obuke i dodele donacija, podrži udružene građane i građanke koji doprinose unapređenju i razvoju zajednice i u svojim aktivnostima uključuju što više njenih članova u cilju rešavanja zajedničkih problema, pri čemu na najbolji način upotrebljavaju lokalne resurse i potencijale i promovišu saradnju sa različitim akterima. Program prati potrebe udruženih građana i građanki, i novčano i na druge načine ih podržava da realizuju svoje ideje koje doprinose razvoju i boljitku njihove zajednice. Projekti koji se podržavaju nisu tematski ograničeni i plod su ideja, rada i posvećenosti ljudi koji učestvuju u njima.

Mogu da se prijave udruženja građana i neformalne grupe koje:
● pokreću i aktivno uključuje građane i građanke u svoje aktivnosti,
● zastupaju opšte interese svoje zajednice,
● ne postoje duže od 10 godina,
● imaju godišnji prihod koji ne prelazi 1.200.000,00 dinara (za udruženja),
● nemaju pristup značajnim fondovima drugih donatora ili nisu direktno povezani sa međunarodnim agencijama i fondovima i
● nalaze se na teritoriji Srbije.

Pozivamo vas da se pre prijave konsultujete sa timom za donacije Trag fondacije u vezi sa idejom koju želite da se prijavite. Kontakt putem mejla marta@tragfondacija.org, telefona 066 222 407 ili zakazati onlajn sastanak najkasnije do nedelje, 13. decembra.

Predstavite vašu ideju popunjavanjem Formule za koncept ideje, koju ćete poslati elektronskim putem na adresu: prijave@tragfondacija.org. Prijave možete poslati najkasnije do nedelje, 19. decembra u ponedeljak.

Iznos sredstava koja se dodeljuju kreće se između 200.000 i 400.000 dinara po projektu.

Više o konkursu pročitajte OVDE, gde možete pronaći informacije o programu, uslove konkursa i formular za koncept ideje.

 

Javni konkurs ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA PODRŠKU RAZVOJA I AFIRMACIJE ŽENSKOG PREDUZETNIŠTVA

foto-pg-biro-4

Zavod za ravnopravnost polova raspisuje javni konkurs u okviru podsticajnih aktivnosti a koje se odnose na privredna društva i preduzetnice sa ciljem afirmacije preduzetništva žena i razvoja, kao i jačanja konkurentnosti privrednih subjekata, unapređenja proizvodnog procesa putem novih investicija u opremu i usluge, kreiranja novih radnih mesta i unapređenja tehnologije poslovanja uopšte.

Dodela bespovratnih sredstava podrazumeva finansiranje:

1. Kupovine mašina, opreme, alata i repromaterijala (u daljem tekstu: oprema),

2. Sertifikacije, standardizacije i brendiranja proizvoda ili usluge.

PRAVO UČEŠĆA:

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnice sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine, koji su upisani u registar APR-a, najkasnije do 31.12.2019. godine i imaju aktivan status i to:

1. Pravna lica registrovana u APR kao privredna društva, koja su razvrstana kao mikro, mala pravna lica u skladu sa Zakonom o računovodstvu prema finansijskim izveštajima za 2019. i 2020. godinu, kao i

2. Preduzetnici registrovani u APR-u do 31.12.2019. godine.

USLOVI UČEŠĆA:

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

- da podnese uredno popunjenu prijavu na propisanom obrascu;

- da je u većinskom domaćem privatnom vlasništvu i da je registrovan na teritoriji APV;

- da je registrovan najkasnije do 31. decembra 2019. godine;

- da u privrednom društvu žena ima udeo u vlasništvu i da je u istom odgovorno lice (kumulativno) ili da je žena preduzetnica koja lično upravlja poslovanjem;

- da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem, u skladu sa zakonom, podrazumeva se svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);

- da uredno izmiruje obaveze po osnovu javnih prihoda (poreza i doprinosa) i lokalnih javnih prihoda;

- da u periodu od 01.12.2021. godine nije evidentiran u registru dužnika prinudne naplate Narodne banke Srbije;

- da mu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti;

- da nad njim nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

- da u 2019. i 2020. godini nije poslovao sa gubitkom;

- da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2019-2021. godina) nije primio de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

- da za iste namene u tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja.

Ukupna sredstva koja se dodeljuju po Javnom konkursu iznose 14.051.250,00 dinara.

KONKURS JE OTVOREN DO 16. DECEMBRA 2021. GODINE.

Za više informacija: Javni konkursi – Zavod za ravnopravnost polova (ravnopravnost.org.rs)

Dodatne informacije mogu se dobiti putem telefona 021/6615-133, 021/6617-177 od 10 do 14 časova ili mejlom: konkursi@ravnopravnost.org.rs